קידום אתרי טואול

קידום אתרי טואול

תוכן עניינים

קידום אורגני לאתרי 2ALL

פלטפורמת טואול (או בשמה הרשמי 2all) מאפשרת לבעלי ובעלות עסקים להקים אתר אינטרנט בקלות רבה יחסית.

הממשק הפשוט שמזכיר בצורה מסוימת את WIX או את אלמנטור של WordPress בשיטת ה'דראג את דרופ', מקנה לכל מי שמעוניין לבנות אתר, לעשות זאת בצורה קלה יחסית, ולהגיע לתוצאות מרשימות למדי.

יש שמכירים את טואול יותר, יש שמכירים את הפלטפורמה פחות; מה שבטוח הוא שיש להם תיקי עבודות לא רעים בכלל עם מגוון רחב של אתרים שמתבססים עליהם.

המערכת גם מתאימה להקמת אתרי איקומרס, ומאחורי כל המערך הזה יש צוות טכני שמסייע בכל שאלה ובאופן אישי אני יכול לציין שדולב, הבעלים של טואול, נותן שירות אישי והיה זמין עבורי מתי שהייתי צריך.

כמו שאתם וודאי מבינים, התנסיתי בקידום אתרי 2ALL כמה וכמה פעמים, ומטרתי כאן במדריך הזה, היא לחלוק אתכם מספר דגשים שחשוב להכיר בקידום.

קודם כל - פרנדלי URL

יש לי רשמים על טואול לכאן ולשם. בגדול זאת מערכת נהדרת ואם יש לכם אתר על הפלטפורמה הזאת ואתם מעוניינים לקדם אותו, אשמח 🙂

בנושא אחד אני קצת פחות הייתי מרוצה, אבל בסיידר, זאת פשוט אחת מן המשימות הללו שפשוט עושים: נושא ה-Friendly URL.

ב-2all כשאתם מקימים עמוד, כל עמוד באשר הוא באתר, הוא מוקם יחד עם כתובת URL דיפולטיבית מאוד סבוכה ומלאה במשתנים שונים.

יש אפשרות לשנות ידנית את הכתובות כך שיהיו 'פרנדלי' – ידידותיות.

מה הכתובת הדיפולטיבית עושה?

1. קודם כל גוגל לא מתים על URLים מורכבים

בגדול גוגל לא אוהבים את זה.

גוגל מעדיפים כתובות URL קצרות, פשוטות וברורות, משום שכתובות מסורבלות ומורכבות עם מגון משתנים וסימני שאלה למיניהם, עלולות לפגוע בדירוג של האתר בקידום האורגני (SEO).

עד כמה זה נכון וזה קריטי? לא הייתי עכשיו משנה אתר שלם שמקודם על כתובות שכאלו שכן בסופו של דבר, אם זה עובד, אז זה עובד.

אבל אם מקימים עכשיו אתר חדש, אז עדיף ישר להתחיל לשנות את הכתובות לכתובות ידידותיות.

2. זה פוגע בתגית הקנוניקל

חשוב לציין מראש: תגית הקנוניקל לא מופעלת אוטומטית באתר טואול, ולכן זה לא שיש לכם תקלה. אבל ארחיב בהמשך.

אני מזמין אתכם לקרוא מאמר שלם שמסביר מהי תגית קנוניקל, אבל לענייננו אנו פה, מדובר בתגית בקוד של כל עמוד שבה מצויינת כתובת ה-URL של העמוד.

זה כמו שנניח יש לי עמוד שנקרא www.example-ofer.co.il/exmple ואז בתוך הקוד של העמוד יש תגית קנוניקל שאומרת שוב כי מדובר בעמוד שכתובותו היא: www.example-ofer.co.il/exmple.

[אני באמת נמנע מלתת את ההסבר הטכני כי זה ייקח מאמר שלם, אבל זה העיקר כרגע].

כשיש לנו כתובת באתר טואול שהיא לא פרנדלי, אז מה שקורה זה שיש לנו כתובת אחת לעמוד, ובקנוניקל יש כתובת אחרת.

אני לא יודע להסביר למה זה קורה, אבל וזה אבל חשוב – זה לא צריך לעניין אתכם. תמיד תמיד תלכו על כתובות ידידותיות.

3. אז רגע... איך קובעים כתובת ידידותית בטואול?

זה מאוד פשוט.

בממשק הכללי של ניהול האתר שאתם מקימים, תחת אפשרויות ניהול >>> אתם מקליקים על אפשרויות מתקדמות כמו שמוצג בתמונה:

אפשרויות ניהול >>> אפשרויות מתקדמות

תחת אזור SEO אתם תראו שמופיעה לכם משבצת שבה כתוב ניהול כתובות ידידותיות:

ניהול כתובות ידידותיות

ושם תוכלו למצוא ממשק עם לשוניות בו תוכלו לבחור את סוג העמודים אותם אתם רוצים לשנות וממש את כל כתובות ה-URL עם שדות לשינוי לכתובת פרנדלי:

ממשק כתובות פרנדלי

האם זה חשוב? חשוב מאוד!

כל מאמר חדש גם שאתם מעלים במסגרת הקידום האורגני, תפקידו תמיד לגשת לאחר מכן לממשק הזה ולשנות אותו לכתובת ידידותית.

הפעלת תגית הקנוניקל

זוכרים שאמרתי קודם לכן שיש תגית קנוניקל שנפגעת אם אין לנו כתובת פרנדלי?

אז קודם כל כמו שציינתי מקודם, היא לא מופעלת אוטומטית. חשוב להפעיל אותה ידנית באזור הבא.

שוב כאמור אתם נכנסים לאפשרויות  ניהול >>> אפשרויות מתקדמות >>> אזור SEO >>> לחצן 'הפעלת SEO Canonical'.

הפעלת תגית קנוניקל

כאשר תיכנסו אל העמוד אתם תיראו את העמוד הבא, פשוט כמו מתג כזה שמדליקים ויש תגית קנוניקל בכל עמוד ועמוד באתר, ואם מכבים אז התגית נעלמת:

לחצן הפעלת קנוניקל

האם התגית הזאת חשובה? כן, כן חד-משמעית כן.

אם תשאלו אותי, קידום אורגני שמבוצע נכון, מוכרח להתבסס ולו גם על הפרטים הקטנים ביותר.

אני חוזר ואומר: כשיש לכם עמודים בלי כתובת פרנדלי, ובמידה ואתם מפעילים את התגית הזאת, תהיה לכם תגית קנוניקל עם כתובת א' ואילו הכתובת של העמוד תהיה ב'. זה ייצור לכם בלגן.

קודם כל תגדירו פרנדלי, ורק אחרי שכל האתר מוגדר כפרנדלי, תדליקו את תגית הקנוניקל.

מפת אתר, קובץ Robots.txt ומה שביניהם

אזור נוסף שקיים באותה לשונית SEO הוא האזור שבו אנחנו יוצרים מפת אתר XML וגם קובץ robots.txt.

מפת האתר XML היא בעצם הקובץ שמקל על מנועי החיפוש להכיר את עמודי האתר ולסרוק את האתר שלנו. לכן היא חשובה, ואנחנו גם מגישים אותה בגוגל סירץ' קונסול.

את קובץ ה-robots.txt אנחנו גם מגישים בגוגל סירץ' קונסול והוא מאפשר לנו להסביר למנועי החיפוש אילו עמודים לסרוק ואילו לא.

אתם מקליקים על המשבצת שמסומנת בתמונה:

מפת אתר טואול

ולאחר מכן פשוט לוחצים 'צור' עבור כל פעולה ופעולה:

צור מפת אתר

קל ופשוט.

וזה באמת גם מה שאני מאוד אוהב בפלטפורמה של טואול – הם לא רוצים לסבך. זאת המהות שלהם, והם עושים את זה מצוין.

הטמעת נכסי אנליטיקס וסירץ' קונסול באתר 2ALL

דבר טכני אחרון שנשאר לנו הוא להטמיע google analytics, google search console ולמי שמעוניין אז גם פיקסל פייסבוק וגוגל תג מנג'ר.

הטמעת גוגל באתר טואול

אני לא חושב שיש הרבה מה להרחיב, אתם פשוט מטמיעים את מספרי הזיהוי השונים שישנם בתוך הקודים להטמעה, לוחצים שמור והנכסים מוטמעים:

הטמעה בטואול של אנליטיקס, סירץ' קונסול, פיקסל פייסבוק, תג מנג'ר ותגי קוד נוספים

אחרי שסיימנו את זה - אפשר לצאת לדרך

אני באמת לא הולך להכין כאן מדריך שלם שמסביר כיצד מקימים אתר טואול, ואגב התמיכה שלכם היא נהדרת והם יעזרו לכם בכל שאלה.

מה שכן, מאותו רגע אנחנו יכולים להתחיל בקידום עצמו.

קידום אורגני לאתרי 2ALL לא שונה משום פלטפורמה אחרת, לא שונה מקידום אתרי וורדפרס ולא מוויקס וכיוצא בזאת. 

נכון, יש הסתגלות למערכת ה-CMS של טואול, אבל סה"כ אתר זה אתר, ועמוד זה עמוד.

יש עמודים שבהם אנחנו מעלים תוכן, עושים אופטימיזציה אונסייט, כותבים מטא טייטל ומטא דיסקריפשן, מעלים תוכן עם כותרות H1 שנוצרות דיפולטיבית, H2, מטמיעים קישורים פנימיים ובעצם עושים את כל מה שצריך לעשות כדי שאתר יתקדם 🙂

תוכן טוב, קישורים מפעם לפעם, הרבה אופטימיזציה ומחשבה על חוויית משתמש וערך לגולש.

האם אתר טואול יכול להתקדם בגוגל אורגנית?

חד-משמעית, והרושם שקיבלתי מהפלטפורמה וגם מהצוות הטכני שמאחוריה, הוא חיובי מאוד.

אם עושים עבודה כמו שצריך, שבה כותבים תוכן טוב שעוזר לגולשים, יוצרים שיתופי פעולה לכתבות אורח באתרים חיצוניים ומבצעים אופטימיזציה שמסבירה למנועי החיפוש בדיוק מהן המילים שאנחנו מקדמים, הרי שהאתרים האלו מתקדמים טוב.

כשרק התחלתי לקדם אתרים בפלטפורמה הזאת היו לי חבלי לידה, והצוות של 2ALL ידע לעזור, לסייע, והבעלים של החברה גם התקשר אלי כדי לעזור לי באופן אישי.

לכן הכתבה הזאת נועדה גם למשוך אלי לקוחות שרוצים לקדם את האתר שלהם 🙂 ובו-זמנית להרים לפלטפורמה כחול-לבן.

שמי עופר אטלס, מקדם אתרים בגוגל, מומחה לקידום ממומן וכותב תוכן מעת לעת (רק כתבות איכות עם ריאיון אישי אבל זה לשיחה אחרת). אני מזמין אתכם להתייעץ איתי בכל שאלה.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: