כותב תוכן SEO מומחה – זה לא רק עניין של טקסט

כותב תוכן SEO מומחה - זה לא רק עניין של טקסט

תוכן עניינים

תחומי האחריות והמומחיות של כותב תוכן לקידום אורגני

קידום אתרים אורגני מתבסס בראש ובראשונה על תוכן. האסטרטגיה הבסיסית בקידום SEO אומרת שכל מילת מפתח שנרצה לקדם בתוצאות החיפוש, צריכה לקבל עמוד משלה באתר.

לכן, כאשר אני מתחיל בקידומו של אתר לקוח/ה, אני קודם כל ממפה מהן המילים שאין להן מיקום ובודק אם יש להן עמודי יעד באתר שאפשר לקדם.

האפשרויות שעומדות לצדי אחרי הבדיקה הזאת הן שתיים:

  1. או שאני מטפח עמוד קיים – משפר לו את התוכן, מוסיף תוכן ועושה אופטימיזציה
  2. או שאני מקים עמוד חדש – ולכן גם יוצר לו תוכן חדש משלו

אבל העניין הוא שלא מדובר 'רק' בלשים תוכן, אלא באיך לכתוב את התוכן, איך להתאים אותו למה שמנועי החיפוש רוצים, ויתרה מזאת: למה שהגולשים שלנו היו מבקשים למצוא.

כותב תוכן לקידום אורגני מוכרח להבין על מה הוא כותב

לצערי הרב, אני פוגש בהרבה יותר מדי תכנים שכתובים בצורה צולעת, אבל את זה עוד נשים בצד. הם גם פשוט לא מביאים שום ערך לגולש, ולא מייצגים בשום צורה את העסק או את בעל/ת העסק.

כתיבה כללית שלא אומרת הרבה, ואפילו לא אומרת כלום. פשוט ערמות של טקסט שחוזר על מילת המפתח בדרכים שונות ומשונות, ובעצם לא נאמר שם כלום.

אז מה אני מציע במקום זה כדי להבטיח לכם תוכן איכותי?

1. כתיבה מבוססת ראיון אישי

הכתיבה שלי יקרה יותר, אבל אתם חד-משמעית גם מקבלים יותר.

בעוד שכותבי תוכן לרוב יתבססו על המידע שקיים ברשת, או ייעזרו בכלי AI שפשוט יכתבו את הכול עבורם, אני אערוך אתכם ראיון טלפוני.

זה ראיון מאוד קליל, אני יוצר שאלות מנחות, מדבר אתכם, מקליד עיוור את כל מה שאתם עונים לי. אתם לא מרגישים שזאת שיחה עם הקלדה. כל מה שאתם עונים לי מתומלל, ואת הכל אני עורך לטקסט שממש מדבר מגרונם של בעל או בעלת העסק.

זה טקסט שיעשה רושם על הגולשים, ואני יכול לשלוח לכם אינספור דוגמאות אם תרצו.

2. שמירה על עברית תקינה, ובו-זמנית גם בגובה העיניים

מי ישמע כבר מה אני מבטיח פה, עברית תקינה. זה מוצר צריכה בסיסי לא?

אז זהו, שלצערי הרב זה לא כל כך בסיסי. מסיבה מסוימת אני פוגש בכל כך הרבה תכנים שמנסים בכוח להיות גבוהים, מנוסחים בצורה גבוהה מדי.

צריך למצוא את עמק השווה. צריך לדעת להתנסח בצורה נכונה שלא תעיק על הגולשים, שלא תגרום לטקסט להיות לא-קריא ומתיש.

כותב תוכן אורגני חייב להבין בקידום SEO

אני באופן אישי חושב שאם לא הייתי מקדם אתרים פשוט לא הייתי יודע איך לייצר את התכנים בצורה נכונה. תוך כדי שאני כותב את התוכן, אני כבר עורך לו אופטימיזציה אונסייט ממש כאילו והטמעתי את התוכן באתר לקוח/ה.

כתיבת SEO שלוקחת בחשבון פרמטרים בקידום אורגני, באה לידי ביטוי בכמה היבטים:

1. לדעת לשלב את מילת המפתח כמו שצריך

לפני שנים היה נהוג לשלב את מילת המפתח כמה וכמה וכמה פעמים בתוך הטקסט, וזה היה מספיק כדי להבהיר למנועי החיפוש שזאת מילת המפתח המיועדת לקידום בתוכן.

היום זה כבר ממש לא עובד ככה. הכירו את המושג דחיסת מילת מפתח, ומשמעותו היא שלעתים אנחנו עלולים לטעות ולשלב את מילת המפתח יותר מדי פעמים. מנועי החיפוש יכולים לעשות לנו 'דווקא' ואפילו לפגוע לנו בדירוג.

תוך כדי הכתיבה, אני משלב את מילת המפתח מספר פעמים מצומצם יחסית, משלב אותה בצורה טבעית בתוכן (גם אם זה כרוך ב'לשבור את הראש' לפעמים), ובנוסף משלב וריאציות נוספות של מילת המפתח.

2. לדעת לחלק את התוכן לכותרות ותתי-כותרות

התוכן מוכרח לכלול התייחסות לכותרות H1, H2 ו-H3 (ולעתים גם רמות נמוכות יותר).

אני תמיד נוהג לערוך את התוכן SEO שאני כותב יחד עם התייחסות למה שנקרא היררכיית כותרות, כאשר הכותרת הראשית כוללת את מילת המפתח הראשית המיועדת לקידום, הכותרות המשניות כוללות פעם אחת נוספת את מילת המפתח, וכן וריאציות נוספות, וכן חלוקה לתתי-כותרות.

תוכן שכזה, עם היררכיה ברורה, יוצר אצל הגולשים שקוראים את הטקסט סדר ברור. ולא רק אצל הגולשים – גם מנועי החיפוש צריכים את הסדר הזה וידרגו אותנו גבוה יותר.

3. לדעת לשלב חלוקות שונות בטקסט עם סעיפים וטבלאות

בנוסף לכל מה שציינתי מעלה, תוכן אורגני שמתקדם טוב יותר בתוצאות החיפוש, הוא כזה שמייצר חוויית קריאה עשירה אצל הגולשים.

אז אמרתי קודם לכן כותרות, אבל כשאני כותב, אני גם מחלק לסעיפים, שם לפעמים טבלאות שמנועי החיפוש מאוד אוהבים (וכמובן במידה והן רלוונטיות ויעילות לגולשים).

ככל שהטקסט שלנו יהיה מחולק יותר ומסודר יותר, כך הגולשים שלנו ייהנו יותר מן הטקסט. ככל שהגולשים ישדרו למנועי החיפוש סיגנל של חוויית משתמש טובה, כך העמוד יתקדם באופן יעיל יותר בתוצאות החיפוש.

ולסיום, אני גם יוצר עבורכם את תגיות המטא

אמרתי טבלה, אז למה שלא אשלב גם כאן טבלה. מי יודע, אולי הטקסט הזה יתקדם טוב בתוצאות החיפוש וממש יוכיח את עצמו מולכם בזה הרגע :).

תגיות המטא שלנו בקידום הן הכותרת והתיאור שמופיעים בטקסט. מה שנקרא מטא טייטל ומטא דיסקריפשן.

התגיות

ההסבר

מטא טייטל

הכותרת שמוצגת בתוצאות החיפוש. היא צריכה לכלול בין 58 ל-62 תווים כולל רווחים, תוך שהיא מציגה את מילת המפתח בתוכה.

הנוסחה הידועה ביותר לכותרת מטא טובה היא:

מילת המפתח | משפט מניע לפעולה – שם המותג

לקריאה מורחבת בנושא כותרות מטא

מטא דיסקריפשן

התיאור שמוצג בתוצאות החיפוש מתחת לכותרת. הוא צריך לכלול בין 140 ל-146 תווים כולל רווחים, תוך שהוא מציג את מילת המפתח בתוכו.
אין נוסחה אחת אחידה לתיאור המטא, אבל מוטב שהוא יהיה אינפורמטיבי ומניע לפעולה, כזה שיגרום לגולשים להקליק עלינו.
לקריאה מורחבת בנושא תיאורי מטא

לכן, בתור כותב תוכן SEO, גם את זה אני אכלול לכם במסגרת הטקסט שאני כותב.

האם אני כותב תוכן גם בלי ראיון טלפוני?

לא, השירות שאני מציע הוא שירות פרימיום שמטרתו לתת ערך אחר למי שמעוניין לספק לאתר שלו או לאתרים של הלקוחות שלו תכנים שהם שונים מאוד ממה שקיים היום בשוק.

לכן, אני מקפיד לכתוב את התכנים שלי אך ורק על סמך ראיון טלפוני עם הלקוח/ה.

אני יכול להבטיח לכם שמדובר בהבדל משמעותי.

כמה עולים תכני SEO מבוססי ראיון טלפוני?

תכני SEO בפורמט של ראיון טלפוני עולים 0.4 אגורות למילה. זה כולל בתוכו גם את הראיון עצמו.

אין הבדל במחיר בין תוכן שכזה שייכתב עבור בעל מקצוע, למשל מנעולן או אינסטלטור, לבין עורך דין או רואה חשבון. מטרת התכנים היא ממש לדבר את שפתו של איש המקצוע, את הניסיון שלו, את הניואנסים הקטנים שמעידים על כך שמדובר באיש/אשת מקצוע לכל דבר ועניין.

וזה שירות שתוכלו לקבל גם במסגרת שירות מלא יותר לקידום אורגני. בכל שאלה והתייעצות, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר,

עופר אטלס, מומחה קידום אתרים בגוגל, מקדם ממומן וכותב תוכן.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: