קידום מילות זנב ארוך כחלק מאסטרטגיית SEO

קידום מילות זנב ארוך כחלק מאסטרטגיית SEO

תוכן עניינים

קידום אורגני לביטויי זנב ארוך

מילות מפתח זנב ארוך הן צירוף בין מילת מפתח גנרית מסוימת יחד עם מילים נוספות שהופכות את החיפוש להרבה יותר פרטני.

כך למשל, בעוד שמישהו עשוי לחפש את המילה 'עורך דין דיני עבודה' שזאת נחשבת למילה גנרית ומאוד מחופשת ותחרותית, הרי שאדם אחר עשוי לחפש את עורך הדין ממש באזור מגוריו כמו למשל 'עורך דין דיני עבודה בחריש'. ואין לי ספק שבחרתי כאן חיפוש סופר-נישתי.

מה הפואנטה שאני מנסה להעביר?

שכאשר אנחנו מקדמים גם מילות מפתח זנב ארוך בתוצאות החיפוש, אנחנו מגבירים את האפשרות שגולשים ימצאו אותנו, וכל שכן בחיפוש שמשקף במדויק את צורכיהם. הרי אותו גולש בחריש לא ירצה לגמוע מרחקים. טוב שהוא מצא עו"ד סמוך למקום מגוריו.

היתרון בקידום ביטויי זנב ארוך: תחרות נמוכה עד בינונית

אם אמשיך בדוגמה שלי של 'עורך דין דיני עבודה', אז אוכל לספר לכם שקידום אורגני לעורכי דין נחשב למבין התחומים התחרותיים והמאתגרים ביותר בקידום אתרים אורגני.

החשיבה שלי בכל לקוח שמגיע אלי לקידום SEO, היא איך להפוך את הקידום לכמה שיותר מהיר ומועיל עבורו. הרי ידוע שקידום אתרים לוקח זמן, וגם ידוע שהלקוחות מצפים ורוצים לקבל פניות כמה שיותר מהר.

עם קידום מילות זנב ארוך בגוגל, אני למעשה עונה על המכשול הזה שקיים ב-SEO, בקבלת פניות / רכישות מהאתר, בזמן הקצר ביותר.

מילות זנב ארוך נחשבות לבעלות תחרות נמוכה יותר מן המילים הגנריות. באופן הזה אנחנו משיגים מיקומים מהר יותר, ומתחילים להביא לאתר כניסות אורגניות.

למילות זנב ארוך יש מספר יתרונות

עכשיו תראו, אני לא אגיד שלמילים גנריות תחרותיות אין יתרון. הן מביאות מסה של תנועה, וככל שהמסה גדלה יותר, כך הסיכויים לקבלת פניות גדלה בהתאמה.

לכן אף פעם לא באמת נוותר על הקידום של המילים הכלליות. עם זאת, חשוב שלא נוותר גם על מילות הזנב הארוך, ומכמה סיבות:

1. מענה על חיפוש נקודתי, משמע גולש מכוון מטרה

בסופו של דבר, המטרה שלנו היא להביא לאתר גולשים שיהיו בעלי כמה שיותר סיכויים לבצע פניה או רכישה.

כך למשל, לקוחה שאני מקדם בתחום התכשיטים, קיבלה תנועה לאתר, אבל כמעט ולא קיבלה רכישות. היא עיצבה תכשיטים בעבודת יד, הם היו מאוד יקרים, וקידום על מילים כמו שרשראות לנשים / עגילים לנשים / טבעות לנשים, גם לקח זמן, וגם מה שהתקדם לא הביא לעלייה ברכישות.

מתי התחיל השינוי?

כשהתחלתי לקדם אותה על מילים שסימלו גולשים שמוכנים להוציא כסף: עגילים לאמא ליום הולדת 50, עגילים לבת הזוג ליום הולדת 50, טבעת עם חריטה לבת הזוג, טבעות זהב וכסף בעבודת יד, ועוד.

גם היה לי קל יותר לקדם את זה, וגם זה הביא פניות רלוונטיות.

2. ככל שנספק לאתר תנועה אורגנית רבה יותר, כך הוא יתקדם יותר

סוג של מה בא קודם, הביצה או התרנגולת; מה קרה קודם? אתר התקדם בתוצאות החיפוש, או אתר התחיל לקבל תנועה אורגנית?

בקידום אתרים אורגני, זה מעין כדור שלג מתגלגל שרק הולך וגדל. ככל שהאתר שלנו מקבל תנועה אורגנית רבה יותר, כך הוא בהתאמה גם צובר כוח וסמכות. וככל שהאתר שלנו צובר כוח וסמכות, כך הוא מתקדם בעוד ועוד מילים נוספות, צובר עוד כניסות אורגניות, והופך אט-אט לנכס דיגיטלי מאוד מאוד מקודם.

3. זה 'תירוץ' נפלא להגדיל את האתר

טכניקה מאוד חשובה בקידום אתרים, היא להגדיל את האתר מבחינת מספר העמודים.

הרי אם נהיה אתר בעל 10 עמודים בלבד, מנועי החיפוש וודאי לא יתייחסו אלינו באופן שווה לאתר עם 100 עמודים.

ככל שאתר אינטרנט גדל מבחינת מספר העמודים שלו, כך הוא מתחיל לצבור יותר סמכות ודירוגים בתוצאות החיפוש.

בכל פרויקט SEO שאני לוקח אלי, אני יוצר תוכנית תוכן ברורה מה עושים מדי חודש בחודשו.

ואם כבר מגדילים את האתר, אז חלילה לעשות את זה עם תכנים בלי שום ערך מוסף או צורך. אם כבר, אז ללכת על מילות זנב ארוך שיש להן תועלת.

כמה נתח ביטויי הזנב הארוך צריכים לקבל מתוך כלל עבודת הקידום?

אני מאמין מאוד בקידום מילות זנב ארוך. אני חושב שיש להן חלק בלתי מבוטל בהבאת תנועה אורגנית טובה ורלוונטית.

חשוב שניקח בחשבון שככל הגולשים שלנו יהיו רלוונטיים יותר עבור המידע / השירות שהאתר שלנו מציע, כך הם גם יבלו באתר שלנו יותר זמן, ויאותתו למנועי החיפוש סיגנל שאנחנו עונים על שאילתת החיפוש בהצלחה.

זה יכול להשפיע באופן כללי על כלל האתר ועל העליות שלו בתוצאות החיפוש.

לכן אני משקיע בביטויי הזנב הארוך את מרבית עבודת התוכן הראשונית שאני עושה באתר. אט-אט אני זולג למאמרים אחרים שיותר עונים על שאלות שגולשים עשויים לשאול את בית העסק (וגם זה חשוב, אך את זה אשמור למאמר אחר).

ביטויי זנב ארוך הם חלק בלתי נפרד מהעבודה

מקדם אתרים אורגני שלא יוצר שם דגש על קידום ביטויי זנב ארוך, לטעמי האישי, עושה טעות מאוד חמורה.

בקידום אתרים אורגני, אחד מהדברים הבסיסיים ביותר שאנחנו צריכים לעשות, הוא להתכונן חודשים רבים קדימה. ככל שנשכיל להקים עמודים לקידום מילות זנב ארוך בתחילת העבודה שלנו, כך בחודשים הבאים נתחיל לקבל משם תנועה אורגנית רלוונטית.

ובכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אשמח לסייע. עופר אטלס, מקדם אתרים, מומחה קידום אתרים ממומן ומעת לעת גם כותב תוכן SEO.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: