לאיזה סוג של עסקים קמפיין ממומן בגוגל יכול להתאים?

לאיזה סוג של עסקים קמפיין ממומן בגוגל יכול להתאים

תוכן עניינים

קמפיין ממומן בגוגל אדס לעסקים

אתחיל מהתייחסות לקידום אתרים בכלל; הוא מתחלק בין שני אפיקים: האחד קידום אורגני והשני קידום ממומן. לצד קידום בגוגל, ישנם גם אפיקים נוספים שיכולים להתאים לעסקים דוגמת פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ועוד.

במאמר שלפניכם אתייחס יותר לקמפיין ממומן בגוגל ולאילו עסקים הוא עשוי להתאים במידה רבה (כלומר להיות בעל פוטנציאל להניב פניות רבות לאור סוג העסק והמאפיינים של קהל היעד שלו).

לאחר מכן, אתייחס יותר לעסקים שיכולים להתאים לרשתות חברתיות, ואז לעסקים שיכולים ליהנות מכל האפיקים.

האם העסק שלכם נותן שירות שצריך? אם כן, גוגל ממומן זאת התשובה

כשאני אומר שירות שצריך המשמעות היא הן שירות והן מוצרים.

למשל, אם אני זקוק לרואה חשבון עבור העסק שלי, הרי שסביר להניח שאני פשוט אחפש אחר רואה חשבון בגוגל. הרי אני צריך, ולכן אני אקטיבית מחפש אותו.

או אם אני תקוע מאחורי הדלת בשעת לילה מאוחרת, אני אהיה זקוק למנעולן ולכן אחפש מידית אחרי מנעולן בגוגל.

ואם ארצה לקנות מארז מתנה במשלוח עד הבית עבור בני משפחה לרגל בואם של החגים, הרי שגם את זה אני אחפש בגוגל ואמצא במודעות ממומנות או באמצעות קרוסלת מוצרים שמופיעה באמצעות קידום בגוגל שופינג.

מה כדאי יותר? קידום אורגני בגוגל או קידום ממומן?

שאלה שרבים עשויים לשאול את עצמם, היא אם להשקיע בקידום ממומן בגוגל או שאולי שווה להם לקדם את העסק שלהם אורגנית בתוצאות החיפוש.

הנה כמה דגשים שיעזרו לכם להחליט:

1. קמפיין ממומן בגוגל מביא פניות מידיות

חשוב לי גם לצנן את ההתלהבות בו-זמנית: זה כמובן מחייב דף נחיתה טוב, קמפיין טוב וקמפיינר טוב. (אהממ.. פנו אלי).

גם אני, שאני בעל ניסיון לא מועט בכלל בקמפיינים ממומנים, יכול לספר לכם שלא כל קמפיין עובד ישר כמו קסם. לפעמים זה לוקח זמן. שהרי לא סתם צריך קמפיינר שינהל לכם את הממומן.

ועם זאת, בראייה הכללית: אם אנחנו מקימים קמפיין בגוגל ומשלמים עליו כסף, הרי שאנחנו נופיע מידית בתוצאות החיפוש ובמילות מפתח שרלוונטיות לבית העסק שלנו. בסך הכולל, קמפיין ממומן אכן מביא פניות 'כאן ועכשיו'. בלי התמהמהות.

לעומת זאת, קידום אורגני לוקח זמן. לוקח לנו זמן להתברג באופן טבעי בעמוד הראשון, ולקוחות יכולים לשלם לי חודשים ארוכים ללא כל פניה מהאתר, עד שהם יראו תוצאות.

2. עניין של צורך מידי בעסקאות כאן ועכשיו

אם אתם חייבים עכשיו את הפניות / עסקאות לעסק שלכם, אז אין סיבה להמתין זמן רב, והדרך העדיפה ביותר לענות על הצורך הזה היא באמצעות הקמת קמפיין ממומן בגוגל.

אם אתם לא חייבים את הפניות / עסקאות לעסק שלכם בזה הרגע; כיוון שאתם כבר עסק מבוסס, כבר יש לכם פניות ולקוחות, מכירים אתכם, ואתם רוצים להשקיע לטווח הרחוק יותר עם תקציב זמין, הרי שאתם בהחלט יכולים וחשוב שתשקיעו בקידום האורגני שלכם.

3. האם יש לכם אתר לעסק?

למי מכם שיש אתר לעסק השאלה הזאת נשמעת אולי מוזרה קצת, אבל לא לכל עסק יש אתר. ישנם עסקים שיש להם דף נחיתה בלבד.

כל עוד אין לכם אתר אינטרנט משלכם, עם עמודים, עם בלוג, עם דפי קטגוריות שירותים, ומדובר אך ורק בדף נחיתה שמבוסס על עמוד אחד; המשמעות היא שאין לכם נכס שאתם יכולים לקדם אורגנית.

דפי נחיתה ואתרים ניתן לקדם באופן ממומן, אבל דף נחיתה לא ניתן לקדם אורגנית. הסבירות שגוגל יתייחסו וידרגו טבעי אתר שהוא עמוד אחד בלבד, היא אפסית. כתבתי על זה מאמר שלם אם תרצו לקרוא בהרחבה.

אילו עסקים יכולים ליהנות גם מקמפיין ממומן בגוגל וגם מרשתות חברתיות?

אם קודם לכן ציינתי שקידום ממומן בגוגל עונה על הצורך של הגולשים, על שאילתת חיפוש שהם רשמו כדי לקבל מענה / שירות / מוצר, הרי שרשתות חברתיות עובדות אחרת לחלוטין.

בקידום ברשתות חברתיות אנחנו מופיעים 'כבדרך אגב' לגולשים בפיד שלהם. כלומר, הגולשים לא חיפשו אותנו אקטיבית, אלא זה אנחנו שיזמנו להיות מוצגים בפניהם.

כמובן שמדובר במלאכת מחשבת של אפיון קהל היעד ומציאת קהלים רלוונטיים, אבל בפועל – הגולשים לא חיפשו אותנו, וזאת נקודה חשובה.

עסקים שיכולים ליהנות מקידום בכל האפיקים, הם כאלו שעונים גם על צורך, אבל גם על מותרות ורצון.

למשל: אטרקציית רייזרים בצפון יכולים להיות מקודמים גם בקמפיין ממומן בגוגל וגם להופיע כבדרך אגב ברשתות החברתיות לכל מי שאוהב טיולים ואטרקציות.

עוד דוגמה, רשת הלבשה ואופנה שיוצאת במבצעים מאוד משמעותיים, יכולה להיות מוצגת גם בחיפוש ישיר, וגם לספר על המבצעים שלה לקהלי יעד ממוקדים ברשתות החברתיות.

ואילו עסקים כמעט ולא יתאימו לגוגל ממומן בכלל?

במידה ואתם עסק שלא עונה בכלל על צורך מהותי של הגולשים, הרי שרוב הסיכויים והממומן כמעט ולא יעבוד לכם בצורה יעילה.

למשל, מסעדות שיפרסמו את עצמן על 'מסעדה בצפון' לא יענו על צורך, אלא על חיפוש כללי שייתכן ופורטל אוכל יספק שירות טוב יותר.

אתן דוגמה לעסק שממש יתאים לרשתות חברתיות: ג'ימבורי לילדים.

למשל אם יש ג'ימבורי בבאר יעקב שפתוח בשבת, הרי שהצגת מודעה ממומנת ברשתות החברתיות שרצה בשישבת עבור הורים שרק רוצים למצוא אטרקציה כלשהי בסביבה, היא דרך נהדרת להביא את קהלי היעד.

ובכללי, אם אותו ג'ימבורי הוא עסק חדש שנפתח לא מזמן, הרי שיצירת מודעה ברשתות החברתיות תעזור לו 'להפיץ את הבשורה', ולספק לכולם שהוא פתוח לקהל הרחב.

הצעד הראשון שלכם לקמפיין ממומן בגוגל?

אז ברוכים הבאים לאתר שלי, שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים אורגני, מומחה לקידום ממומן ובעל ניסיון רב בהקמת דפי נחיתה וכתיבת תוכן לאתרים.

אם אתם מחפשים קמפיינר בגוגל שיתחיל אתכם את המסע להגדלת העסקאות / הפניות, אשמח להיות לכם לעזר.

אני מזמין אתכם לפנות אלי בכל שאלה לשיחת ייעוץ ראשונית 🙂

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו:

מעוניינים שאחזור אליכם?

השאירו פניה, ואחזור אליכם בהקדם: