מה זה היררכיית כותרות? ולמה היא חשובה לקידום האורגני?

מה זה היררכיית כותרות? ולמה היא חשובה לקידום האורגני?

תוכן עניינים

חשיבות הכותרות לקידום האורגני

אפשר להתייחס לקידום SEO כמשהו טכנולוגי (וראו גם: קידום אתרים טכני), הייטקיסטי וכיוצא בזאת, אבל בסופו של יום, הקידום האורגני מתבסס בראש ובראשונה על התוכן שאנחנו מעלים לאתר שלנו.

החשוב מכול הוא איכות התוכן.

ככל שנעלה תוכן איכותי יותר לאתר, מפורט, נהיר לגולש ושיש לו סימוכין ממקורות ברי-סמכא ברשת, הרי שכך אנו מבטיחים את הרלוונטיות שלנו.

אבל לצד זאת, התוכן שלנו לא יכול להתקדם בתוצאות החיפוש אך ורק על סמך העובדה שאנחנו נשקיע בו.

נשמע מרגיז, אני מסכים, אבל מבלי שנגרע ונפגע בתוכן שלנו (ראו מאמר בנושא), חשוב שכן נערוך לו אופטימיזציה אונסייט נכונה שתאפשר למנועי החיפוש להבין את התוכן שלנו בצורה טובה יותר.

הפעם ארצה להתייחס לחשיבות של הגדרת היררכיית הכותרות שלנו בתוכן העמודים.

איך כותרות מוגדרות היררכית באתרי אינטרנט?

אם יצא לכם לערוך מסמכי word אז ייתכן מאוד שכבר שם התעסקתם בהגדרת כותרות על-פי רמה 1, רמה 2, רמה 3 וכיוצא בזאת.

הגדרת ההיררכיה בכותרות של מסמך הוורד, מאפשר לנו אחר כך לייצר תוכן עניינים שממש מבין את הרמות של הכותרות.

למשל הוא יציג כותרת ראשית, ומיד אחריה את תתי-הסעיפים, כלומר תתי הפרקים שנובעים מן הכותרת הראשית. וכך הלאה והלאה.

אותו הדבר מתקיים באתרי אינטרנט; אנחנו רוצים להסביר למנועי החיפוש מהי הכותרת הראשית שלנו, מהן כותרות המשנה, ואם יש תתי-כותרות לכותרות המשנה.

בכל מערכת ניהול תוכן של אתר אינטרנט, יש את אותו דשבורד שמאפשר לנו לסגנן את הטקסט שאנחנו מעלים עם הבחירה בין כותרות שונות. למשל הנה צילום מסך מתוך מערכת ניהול התוכן שלי באתר שלי:

היררכיית כותרות

מה פשר החשיבות של כל אחת מהרמות?

אז חשוב לדעת שזה מאוד חשוב, ואפילו קריטי לקידום אתרים.

1. כותרת H1

כותרת רמה 1 בעברית צחה.

זוהי הכותרת הראשית, והיא מוגדרת באופן הזה גם בקוד האתר. למשל הנה צילום מסך מתוך מאמר אחר שהעליתי:

דוגמה לכותרת H1 בקוד

לא ארחיב בנושא קוד ו-html, אבל שימו לב שהכותרת שלנו סגורה בין 2 תגיות שמגדירות עבור מנועי החיפוש כי מדובר בכותרת שהיא h1, כלומר רמה 1.

יש לנו תגית פותחת שנראית כך:

<h1>

ומיד לאחריה מופיע הטקסט שלנו עם הכותרת

ולאחר מכן תגית סגירה שנראית כך:

</h1>

באופן הזה אנחנו מספרים למנועי החיפוש שזאת כותרת ראשית h1.

2. כותרות H2

הכותרת הראשית תופיע בראש העמוד, והיא תוגדר כ-h1 פעם אחת בלבד בטקסט.

לאחריה, כל יתר הכותרות שלנו, יוגדרו בתוך רמה 2, כלומר H2.

אלו הן מרבית הכותרות שאתם רואים באתרי אינטרנט. רק הכותרת הראשית מוגדרת כרמה 1.

את הכותרת של רמה 1 מגדירים פעם אחת בלבד, וכותרות רמה 2 יכולות לחזור כמה פעמים שתרצו. כמובן בהתאם למספר הכותרות שתרצו לשלב בטקסט.

3. כותרות H3 ועד ל-H6

נניח ויש לכם כותרת משנה H2 ואחריה אתם רוצים לפרט עם מספר כותרות משנה, אז בהתאם אתם תשתמשו ברמה שבאה אחרי רמה 2 שהיא רמה 3.

למשל, הכותרות שאני מדגים לכם כאן במאמר הזה (הסעיפים שאתם עתה קוראים 1,2 ו-3, הם סעיפים שמוגדרים כ-h3 כיוון שהם נובעים מהכותרת העליונה יותר שמוגדרת כ-h2.

לרוב נהוג להשתמש עד רמה 3. נדירים המקרים שבהם יש צורך להשתמש ברמות 4, 5 או 6. עם זאת, במידה ואתם צריכים להשתמש, אין כל מניעה.

למה היררכיית כותרות היא חשובה כל כך לקידום אורגני?

היררכיית כותרות היא אחד מן הגורמים המרכזיים באופטימיזציית עמודים אונסייט שמאפשרת לעמוד שלנו להתקדם ולהיות מותאם לדרישות מנועי החיפוש.

  • ברמה של מנועי החיפוש: היררכיה ברורה של כותרות (H1, H2, H3 וכדומה) מסייעת למנועי החיפוש להבין את מבנה התוכן באתר שלנו ואת סדר העדיפויות של המידע המוצג. למשל, את מילת המפתח הראשית שאנחנו מקדמים בעמוד מסוים, נציין בכותרת רמה 1 כיוון שמנועי החיפוש מתייחסים לכותרת הזאת במלוא הרצינות. 
  • ברמה של הגולשים שלנו: שלא נשכח לרגע שמנועי החיפוש מבקשים שנכתוב את הטקסט שלנו עבור בני אדם. לא עבור מנועי החיפוש. לכן, זכרו שכותרות מאורגנות היטב לא רק שמקלות על מנועי החיפוש לסרוק את הדף המיועד לקידום, אלא גם משפרות את חוויית המשתמש של הגולשים. הן מאפשרות לקוראים להתמצא בתוכן בקלות ולרפרף בין הפסקאות השונות. כותרת ראשית (H1) מציינת את הנושא המרכזי של הדף, בעוד שתת-הכותרות (H2, H3 וכדומה) מחלקות את המידע לנושאים משניים. בדיוק כמו שעשיתי כאן.

היררכיית כותרות מסודרת עושה את ההבדל

כאשר הכותרות שלנו מסודרות היטב, הן מסייעות לרלוונטיות של התוכן עבור הגולשים שלנו.

כותרות שמסודרות היטב (כלומר עמוד תוכן שמעומד באופן ראוי עם כותרות, פסקאות, סעיפים וכיוצא בזאת) מסייעות ביצירת מעורבות גבוהה יותר מצד המשתמשים.

דמיינו שהייתי כותב את התוכן הזה כמו מגילה בלתי נגמרת וללא כותרות או פסקאות. מרבית הסיכויים שהייתם חוטפים חום, ועוזבים את האתר שלי במהרה.

לצד זאת, אני עדיין צריך לדעת SEOית עם מנועי החיפוש. את כותרות המשנה שלנו ננצל גם כדי לשלב את מילות המפתח בצורה טבעית ובולטת, תוך שילוב וריאציות נוספות למילת המפתח.

כל אלו , תורמים בתורם לשיפור הדירוג של העמוד המיועד לקידום בתוצאות החיפוש.

טעויות נפוצות בהיררכיית כותרות

אני יכול לספר לכם שאני פוגש לעתים באתרים שנבנו על-ידי בוני אתרים מוכשרים בטירוף, אבל שהגדירו את כל האתר בכותרת אחידה, למשל H3.

אין כותרות ראשיות, אין כותרות משניות. יש פשוט אתר אחד שלם עם כותרות שהוגדרו לא נכון.

במקרים מסוימים אני רואה מקדמי אתרים, בוני אתרים וגם בעלי עסק שמנהלים לעצמם את האתר, שמעלים את התוכן לקידום תוך שהם מבליטים את הטקסט (כלומר מסגננים את הטקסט עם בולד), אבל לא מגדירים את הכותרת ככותרת ברמת הקוד (כלומר H1, H2 וכדומה).

אם לא תסבירו למנועי החיפוש שמדובר בכותרות, הם לא ינחשו שאלו הן כותרות.

האם זה היררכיית כותרות היא חשובה לקידום אורגני?

היררכיית כותרות היא מאוד מאוד חשובה לקידום אתרים אורגני. זה חלק בלתי נפרד מאופטימיזציית אונסייט, וכבר פגשתי באתרים שהיו מוגדרים לא נכון מבחינת כותרות.

אחרי שנגעתי בכותרות, שיניתי ועימדתי את הטקסט, הם התקדמו יפה בתוצאות החיפוש. מבחינת הלקוחות הם חשבו שאני קוסם. בתכל'ס, עשיתי משהו מאוד בסיסי ומאוד פשוט.

אם לא הגדרתם נכון את הכותרות שלכם באתר, תעשו את זה לא היום. אתמול. זה יכול לשנות המון.

כמה טיפים לסיום

אפשר לבדוק את זה בקלות בקוד האתר עם סימון הכותרת הראשית של העמוד שאתם בודקים, ואז לוחצים בדיקה:

בדיקת היררכיית כותרות בקוד עם הקשה על מקש ימני בעכבר

בקוד העמוד אתם תראו את הכותרת שלכם ותחפשו אחר תגיות <h1>.

במידה ואתם לא טכנולוגיים ולא רוצים עכשיו לנבור בקוד, אז יש לכם כלים כמו הכלי הבא, שיאפשר לכם לשים את ה-URL של העמוד לבדיקה, והוא יאשר לכם אם יש או אין כותרת ראשית H1, כמו גם כותרות ברמות נוספות.

אין מספר מסוים של כותרות רמה 2 שאתם צריכים לשלב בטקסט. זה פשוט תלוי בטקסט שלכם.

כמובן שברמת ההיגיון, אם יש לכם תוכן של 300 מילה, הרי שאי אפשר לשלב בו יותר מדי כותרות שכן מדובר במספר פסקאות מצומצם.

אם יש לכם טקסט של 1,500 מילה, אז כמובן שמומלץ שהוא יהיה מחולק היטב לכותרות רמה 2, ובהתאם גם אם יש צורך אז לרמה 3.

מאוד מומלץ לחזור על מילת המפתח הראשית איפשהו באחת מכותרות הרמה 2 שבתוך הטקסט.

אבל גם אל תגזימו בזה. תזכרו שבסופו של דבר מנועי החיפוש מבקשים לראות תוכן טבעי ושמותאם לגולשים ולא למנועי החיפוש.

השתדלו לשלב את זה ברמת ההיגיון, וגם בתוך הפסקאות. אפשר וגם מומלץ לשלב וריאציה נוספת של מילת המפתח בתוך אחת מכותרות ה-H2.

לא,

אני לא ראיתי איזשהו חוק כתוב בנושא, אבל אני חושב שאם אנחנו רוצים להבהיר למנועי החיפוש את מבנה התוכן שלנו, ויתרה מזאת לקוראים שלנו – אז חשוב שנתאים את גודל הכותרות והסגנון שלה, בהתאם לרמה שלה בטקסט.

כותרת H1 תהיה גדולה וברורה, כותרת H2 תהיה פחות גדולה מהכותרת הראשית H1, וכותרות H3 יהיו קטנות יותר מכותרת H2.

חשבו על הגולשים שלכם.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: