שיפור ציוני קמפיין בגוגל ממומן (והתייחסות גם לציוני מילות מפתח)

שיפור ציוני קמפיין בגוגל ממומן (והתייחסות גם לציוני מילות מפתח)

תוכן עניינים

העלאת ציוני איכות במודעות קמפיין גוגל אדס

בעוד שב-SEO גוגל מדרגים את האתר שלנו מבלי שאנחנו יכולים באמת לדעת מה הם חושבים עלינו, הרי שב-PPC זה הרבה יותר קל ופשוט: גוגל פשוט אומרים לנו את זה במפורש במערכת הקמפיינים הממומנים Google Ads.

בקמפיין גוגל אדס, ציוני האיכות הם מדד חשוב מאוד שיכול להשפיע, ואני לא מגזים,על הצלחת הקמפיין שלנו (כמובן שישנם עוד מגוון גורמים נוספים).

ככל שציוני האיכות שלנו במודעות ובקמפיין הם גבוהים יותר, כך זה משפיע ומפחית את העלות להקלקה, זה מאפשר לנו להיות מדורגים גבוה ביותר בפחות מאמץ, ו… כמובן שזה משפיע על ה-ROI שלנו, או במילים אחרות: על החזר ההשקעה.

את החלק הראשון של המאמר אקדיש לציוני האיכות שאנחנו מקבלים על מילות המפתח בגוגל אדס, ואת החלק השני אקדיש לציון הקמפיין כולו.

ציוני איכות על מילות מפתח בגוגל אדס

לאחר זמן מה מן הרגע שבו אנחנו מטמיעים את מילות המפתח שלנו בגוגל אדס, אנו נתחיל לראות ציוני איכות שניתנים לנו עבור כל מילת מפתח, כמו למשל בתמונה הבאה:

ציוני איכות על מילות מפתח בגוגל אדס

מדובר כאן בקמפיין מאוד חדש שהתחיל לרוץ לפני 20 ימים. קמפיין עבור עורכת דין בתחום תביעות משרד הביטחון שבו כל עלות להקלקה עומדת על בין 30 ל-50 שקלים.

הקמפיין מפנה לאתר הלקוחה, ועשיתי (ועדיין עושה) את מירב המאמצים כדי לקבל ציונים של למעלה מ-5 מתוך 10. השאיפה כמובן היא 10 מתוך 10.

מה שזה עושה בהדרגה, זה מאפשר לנו להיות מוצגים יותר, וגם בעלויות הקלקה נמוכות יותר.

מה משפיע על ציון האיכות של מילות המפתח בגוגל?

ישנם מספר פרמטרים שצריך לקחת בחשבון:

1. ציון חוויית דף הנחיתה

עד כמה דף הנחיתה שלנו, רלוונטי למילת המפתח שאנחנו מקדמים?

הדבר בא לידי ביטוי בראש ובראשונה בכותרת הראשית של דף הנחיתה. האם הוא חוזר על מילת המפתח שאנחנו מקדמים? האם מילות מפתח בווריאציות נוספות שאנחנו מקדמים מופיעות בטקסט של הדף?

גוגל שואלים את עצמם עד כמה דף הנחיתה שלנו רלוונטי, איכותי וידידותי למשתמש.

זה דיי מזכיר קידום אורגני, וכך גם פרמטר נוסף שמשפיע על חוויית דף הנחיתה והוא זמני הטעינה שלנו. חשוב מאוד להקפיד על דף נחיתה שנטען מהר.

2. ציון הרלוונטיות של המודעה

עד כמה התוכן של המודעה שלנו תואם לחיפוש של המשתמש? גם זאת שאלה שגוגל שואלים את עצמם, וחשוב שניתן להם תשובה ברורה לגבי זה.

בתוך מודעת החיפוש שלכם, הקפידו תמיד לשלב את מילות המפתח שאתם מעוניינים לקדם. במודעות הרספונסיביות זה קל ופשוט, והקפידו למלא לפחות 10 שורות של אפשרויות עבור גוגל, ובחלקן ציינו את מילות המפתח על שלל הווריאציות השונות שאתם מקדמים.

3. ציון שיעור ההקלקה הצפוי

מה שנקרא ההסתברות שמודעה מסוימת תגרום למשתמשים להקליק עליה.

איך עונים על הפרמטר הזה? כאן זה כבר עניין של תקציב ועלות להקלקה.

מומלץ שלא להגביל יתר על המידה את הקמפיין בתחילת הדרך, ולתת לגוגל מגבלה מספקת לעלות להקלקה שכן תציג אותנו בתוצאות הראשונות של המודעות הממומנות.

ככל שגולשים יקליקו עלינו בתחילת הקמפיין (כיוון שהם יראו אותנו בראש התוצאות), כך גוגל יסיקו שהמודעות שלנו רלוונטיות ועונות על צורכיהם של הגולשים.

איך גורמים למודעה למשוך יותר הקלקות?

כדי לשפר את שיעור ההקלקה (מה שנקרא בשפה המקצועית CTR), ישנן מספר פעולות שיוכלו לסייע לכם לקבל הקלקות, ולאותת לגוגל שאתם רלוונטיים:

  • הוסיפו קריאה לפעולה: ואם אני כבר בענייני מונחים בשפה המקצועית, זה נקרא CTA. המטרה שלנו כאן היא לעודד את המשתמשים לבצע פעולה ברורה ולהקליק עלינו. למשל: "הזמינו עכשיו" או "קבלו הצעת מחיר".
  • בחנו פורמטים שונים: אני ממליץ להקים מספר מודעות רספונסיביות ולא להסתמך על מודעה רספונסיבית אחת. נסו גם לקבוע עוגן על מונח מסוים שיופיע בכל המודעות. ערכו A/B TESTING כדי לקבל את המקסימום של התובנות שאפשר.
  • השתמשו בהרחבות מודעה: או במילים המקצועיות Ad Extensions. הרחבות הן למעשה תוספים שונים שאפשר להוסיף למודעה כמו סייטלינקס, כתובת (אחרי שמבצעים אימות מפרסם), מספר טלפון, יתרונות מרכזיים, שירותים ועוד. כל אלו יכולים לשפר את שיעור ההקלקות.

שיפור ציון קמפיין גוגל אדס

שיפור ציוני האיכות של מילות המפתח שלנו בגוגל אדס זה דבר אחד, לצד זאת, עלינו תמיד לבחון את הציון הכללי שניתן לקמפיין שלנו, כפי שתוכלו לראות באותו הקמפיין שהדגמתי קודם לכן:

ציון איכות של קמפיין

גם כאן, הושקעו מאמצים כדי להקים קמפיין כמה שיותר טוב ומוצלח בעיני גוגל.

ככל שמערכת גוגל אדס נותנת לקמפיין שלנו ציון גבוה יותר, כך קבוצות המודעה שבהן קיימות המודעות הממומנות שלנו, מתפקדות בצורה טובה יותר.

שימוש בהמלצות קמפיין לשיפור הציון

גם כאן, הושקעו מאמצים כדי להקים קמפיין כמה שיותר טוב ומוצלח בעיני גוגל.

ככל שמערכת גוגל אדס נותנת לקמפיין שלנו ציון גבוה יותר, כך קבוצות המודעה שבהן קיימות המודעות הממומנות שלנו, מתפקדות בצורה טובה יותר.

לשם כך, צריך ללכת לאזור המלצותכפי שניתן לראות כאן:

המלצות לשיפור קמפיין בגוגל אדס

לאחר שתקליקו על ההמלצות, יופיע לכם המסך הבא ובו מגון המלצות של גוגל לשיפור הקמפיין הממומן שלכם:

שיפור ציון איכות של קמפיין גוגל אדס באזור המלצות (1)

שימו לב, יש לכם את האפשרות להציג את ההמלצה ולקבל פירוט נרחב יותר, או לאשר אותה אם הכל מובן וברור.

כל המלצה לשיפור שכזאת מזכה את הקמפיין שלכם בנקודות נוספות.

אבל מה עושים אם ההמלצה של גוגל לא מקובלת עלינו?

במידה ותקליקו על 3 הנקודות שבצד שמאל, תופיע לכם האפשרות לדחות את ההמלצה שגוגל נתנו.

גם כאשר אתם דוחים את המלצות גוגל, אתם מקבלים נקודות. זה משהו שלהפתעתי הרבה לא יודעים, ובהחלט שווה להשתמש בו.

הקפידו תמיד לבדוק את ציוני האיכות שלכם - הם לא נשארים זהים כל הזמן

גם אם הקמנו קמפיין מושלם עם ציון טוב, וגם עם שיפרנו את הציון, וגם אם יש פניות באופן עקבי מהאתר, כל אלו לא פותרים אותנו לבדוק את הקמפיין לפחות פעם אחת בשבוע.

קידום ממומן בגוגל עולה לנו כסף, ולא מעט. אסור שנהיה שאננים, וחשוב שנדע שציוני האיכות שלנו, הן עבור מילות המפתח והן עבור הקמפיין כולו, יכולים להשתנות לפעמים. היו לי מקרים שציון הקמפיין אפילו השתנה אחרי יומיים וירד.

תמיד צריך לבדוק מה גוגל ממליצים, תמיד צריך לבחון שינויים ולו הקטנים ביותר שיאפשרו לנו לענות על הנחיות האיכות של גוגל אדס.

זהו, לדעתי, חלק בלתי נפרד מתפקידו של קמפיינר בגוגל.

ובכל שאלה והתייעצות, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר. עופר אטלס, מקדם אתרים אורגני, מנהל קמפיינים ממומנים בגוגל וכותב תוכן מעת לעת 🙂

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: