התאמת אתר תדמית לקידום אתרים אורגני

התאמת אתר תדמית לקידום אתרים אורגני

תוכן עניינים

אתר שמותאם לקידום מראש - מתקדם טוב יותר

היו לי לא מעט מקרים שבהם לקוחות פוטנציאליים פנו אלי עם אתר תדמית קיים שלא היה מותאם במלואו לקידום. בחלק מהפעמים היה מדובר באתר תדמית וותיק שכבר עבר מקדם אתרים או שניים (ואני לא יכול שלא לשאול את עצמי למה אותו מקדם או חברת קידום לא עשו את זה קודם), ובחלק ניכר יותר מהמקרים מדובר באתר חדש שרק עכשיו עלה לאוויר.

המטרה שלי במאמר הנוכחי היא לפנות לשני המקרים, אבל כמובן בעיקר למי מכם שזה עתה בונה אתר חדש לעסק. בין אם אתם בוני אתרים מקצועיים ובין אם אתם בעלי ובעלות עסקים שרוצים לוודא שהאתר שלהם מותאם לקידום – המדריך הזה בשבילכם.

קודם כל - מבנה האתר (או במילים אחרות: היררכיה)

כל אתר תדמית מוכרח להיות מורכב מדף בית, עמודים קטגוריאליים, עמוד אודות, עמוד מאמרים ועמוד צור קשר.

למה אני אומר מוכרח?

כיוון שבקידום אתרים אורגני, מנועי החיפוש רוצים שיהיה להם 'נוח'. ההיררכיה היא מאוד חשובה, וחשוב שנסביר למנועי החיפוש איך האתר שלנו בנוי, מהם העמודים החשובים ביותר ואט-אט לרדת מטה אל המעגלים הרחבים יותר.

ההיררכיה באה לידי ביטוי במספר פרמטרים:

1. כתובת ה-URL של האתר

כתובות האתר צריכות לסמל את ההיררכיה שעל-פיה האתר שלנו בנוי.

אם למשל אנחנו אתר של משרד עורכי דין בתחומי דיני העבודה ויש לנו קטגוריה ראשית שנקראת 'ייצוג מעסיקים', אז וודאי שנרצה שמאמר תחת ייצוג מעסיקים ייראה כך:

www.example.co.il/ייצוג-מעסיקים/התמודדות-עם-תביעה-של-עובד

שימו לב: הכתובת ממש מציגה היררכית שתחת ייצוג מעסיקים יש לנו מאמר שמדבר על האופן שבו מתמודדים ומגיבים לתביעה של עובד.

זה עוזר למנועי החיפוש להבין את הסדר של האתר. סופר חשוב.

2. נתיבי הניווט של האתר

נתיבי הניווט של האתר הם החיצים הקטנים שמופיעים לנו בראש כל עמוד ונראים כך:

דף הבית >>> ייצוג מעסיקים >>> התמודדות עם תביעה של עובד

המטרה של נתיבי הניווט היא לאפשר לגולש להבין היכן הוא נמצא באתר ביחס לדף הבית, והוא גם מקל על מנועי החיפוש לסרוק את האתר שלנו (אחרי הכל המטרה של המאמר שלי היא להסביר איך להתאים אתר תדמית למנועי החיפוש).

לנתיבי הניווט באתר (פירורי לחם בסלנג של SEO) אני ארחיב בהמשך, אבל חשוב לי לומר שהם נובעים מהאופן שבו אנחנו מייצרים את ה-URLים שלנו בסעיף ה-1.

כותרות פנימיות בכל עמוד (וקודם כל H1!)

היררכיית הכותרות שלנו בכל עמוד ועמוד באתר היא קריטית לקידום אתרים אורגני.

הכותרות הראשית היא החשובה מכול, והיא זאת שעוזרת למנועי החיפוש להבין מהי המילה החשובה (ושבעצם מיועדת לקידום) בכל עמוד.

כך למשל, כותרת המאמר שלי העליונה מוגדרת כ-H1, כלומר ככותרת בהיררכיה הראשונה.

אחריה הכותרות הגדולות שבמאמר הנוכחי מוגדרות כ-H2. 

נכון הסעיפים שהציינתי מקודם והיו קטנים יותר מה-H2? הם מוגדרים כ-H3.

אני מניח שהבנתם שמדובר כאן בהיררכיה. היא עוזרת גם לגולשים לקרוא את הטקסט בצורה מסודרת יותר, והיא עוזרת למנועי החיפוש להבין את הטקסט טוב יותר.

חשוב!! כשאתם בונים אתר חדש או עוברים על ההתאמה של אתר התדמית שלכם לקידום אורגני, בדקו היטב שהכותרות הראשיות H1 מוגדרות כך. 

היו לי לא מעט מקרים שבהם ראיתי הגדרות שונות בתכלית.

תפריט עליון ותפריט תחתון מסודרים ומקושרים

תשקיעו בתפריט העליון ובתפריט התחתון שלכם, תשימו שם קישורים אל העמודים החשובים ביותר עבורכם לקידום אתרים אורגני.

בתפריט העליון תקשרו ל:

  • דף הבית
  • אודות
  • קטגוריות שירות
  • בלוג מאמרים (במידה ויש אני ממליץ שיהיה מקושר מהתפריט העליון)
  • צרו קשר

לא תקשרו לשם? אתם מפספסים כאן הצהרה מאוד משמעותית מול מנועי החיפוש שאומרת להם: חבר'ה, אלה העמודים החשובים ביותר עבורנו.

בנוסף – הפוטר של האתר.

הקפידו שגם בפוטר האתר יהיו לכם קישורים פנימיים לעמודים החשובים החל ממה שציינתי בתפריט העליון, ועד לעמודים פרטניים ומעמיקים יותר שגם חשובים לכם. כאן זה המקום קצת יותר 'להתפרע' ולקשר לדברים נוספים שהייתם רוצים שיקבלו ייצוג בתוצאות החיפוש.

אלטים לתמונות

תגיות ALT לתמונות הן תגיות בקוד שבהן אפשר לספר בדיוק מה מוצג בכל תמונה ותמונה.

הן חשובות מכמה סיבות:

1. מענה על נגישות אתרים

עזבו רגע את החוק היבש של נגישות אתרים שאומר שאתם מוכרחים להיות נגישים. תחשבו על הגולשים שלכם שלא יכולים לראות את האתר והם רוצים להבין היכן הם נמצאים.

באמצעות תגיות האלט אתם תוכלו לספר לגולשים שלכם מה רואים בתמונה, מה התמונה באה להמחיש, או אם יצרתם באנר שיווקי, אז מה כתוב על גבי הבאנר.

שימו את עצמכם בנעליים שלהם, ותבטיחו שהאתר שלכם יהיו מותאם במלואו לקידום. זה גם ישפר משמעותית את חוויית המשתמש, מה שישפר גם את ה-SEO.

2. מענה על הנחיות האיכות של מנועי החיפוש

גוגל בעצמם מתייחסים לתגיות ה-ALT באתר שלהם ונותנים לכך משקל רב בקידום אתרים אורגני.

אחרי הכל, גוגל מחפשים חוויית משתמש טובה לגולשים שלהם. תגיות האלט גם עוזרות למנועי החיפוש להבין את האתר שלנו, להבין מה מוצג בתמונות (ואתם יכולים להיות מוצגים כך בהדרגה גם בחיפוש התמונות של גוגל).

תהיו כמה שיותר By The Book עבור מנועי החיפוש.

אני רואה המון-המון אתרים חדשים שבוני האתרים התעצלו לכתוב תגיות ALT, או פשוט לא הגדירו את זה כמשימה שנוגעת לבניית האתר. לפחות שבעלי ובעלות האתר יעשו את זה רגע לפני שיוצאים לדרך ומשיקים את האתר לאינדוקס.

אופטימיזציה לתגיות מטא

תגיות מטא טייטל ומטא דיסקריפשן, הן בעצם 2 תגיות שמאפשרות לנו לבחור מה אנחנו רוצים שמנועי החיפוש יציגו בתוצאות החיפוש תחת הכותרת והתיאור. לדוגמה:

תגיות מטא - הדגמה של כותרת מטא ומתחתיה הדגמה של תיאור מטא

אני מאוד ממליץ שתורידו תוסף SEO ותגדירו מראש את תגיות המטא שיספרו למנועי החיפוש בדיוק מה המילה הראשית החשובה בכל עמוד ועמוד (כלומר המילה המיועדת לקידום).

במאמר שכתבתי כאן והדגמתי אותו בתמונה, המטרה שלי הייתה לקדם את המילה 'אינדקס גוגל'.

בשתי התגיות האלו, הן בכותרת והן בתיאור, חשוב לשלב את מילת המפתח שכן זה 'רמז' נוסף שמסייע למנועי החיפוש להבין את הנושא בכל עמוד ועמוד.

נתיבי ניווט (פירורי לחם)

התייחסתי לנתיבי הניווט קודם לכן, אבל חשוב לי להקדיש להם פסקה משלהם באתר.

שימו לב שגם אצלי בכל מאמר ומאמר, ובכל עמוד ועמוד יש נתיבי ניווט שמספרים לגולשים היכן הם נמצאים ביחס לדף הבית.

נתיבי הניווט נסרקים על-ידי מנועי החיפוש כיוון שמדובר בקישורים פנימיים (ודרך הקישורים הפנימיים הבוטים של מנועי החיפוש נכנסים ועוברים מעמוד לעמוד).

אתם גם תעזרו לגולשים שלכם להבין איפה הם נמצאים, אתם גם תסמלו למנועי החיפוש שאתם מקפידים על חוויית משתמש טובה, ואתם גם תעזרו למנועי החיפוש עצמם לסרוק ולהבין את מבנה האתר שלכם ואת ההיררכיה שלו.

הגדרת תוסף SEO

הורידו תוסף SEO בין אם יואסט SEO ובין אם Rank Math, ותעברו היטב על כל ההגדרות.

במידה ואתם לא מבינים בזה, ואני יוצא מנקודת הנחה שאתם לא מבינים בזה יותר מדי, אז אני ממליץ להתייעץ עם מומחה לקידום אתרים שיעשה את ההגדרות עבורכם.

בתוספים הללו אנחנו קובעים את מפת האתר XML, אנחנו קובעים את קובץ ה-Robots.txt, אנחנו קובעים אילו עמודים היינו רוצים שייסרקו על-ידי מנועי החיפוש ואילו עמודים לא.

זה מאוד חשוב. קצרה היריעה מלהרחיב בנושא, ואני מניח שאכתוב גם על זה מדריכים מורחבים בהמשך.

אופטימיזציית מהירות לאתר

אופטימיזציית מהירות היא פעולה שנעשית בקוד האתר, וציוני המהירות של האתר נבדקים במספר כלים, בהם PageSpeed Insights של גוגל ומערכת GTmetrix.

אל תעשו את זה לבד, אני באופן אישי לא עושה את לבד, ואני נעזר באנשי מקצוע שהמומחיות שלהם היא לערוך אופטימיזציית מהירות בקוד.

אחסון אתרים (נכון גם לגבי אופטימיזציית מהירות לאתר)

נכון שמדובר במאמר עבור התאמת אתרי תדמית לקידום אתרים אורגני, ונכון שאתרי תדמית אינם נחשבים לאתרים כבדים יתר על המידה.

אבל יש אבל.

אתם עדיין אתר אינטרנט, אתם עדיין אתר שנועד לספק חוויית משתמש טובה לגולש.

אופטימיזציית מהירות בקוד האתר לא יכולה לספק את המענה המקיף ביותר, וכדי שתוכלו באמת להבטיח לגולשים שלכם אתר מהיר וטוב, הקפידו שהאתר שלכם יהיה מאוחסן באחסון איכותי וטוב.

אחסון טוב יעזור לכם להתקדם טוב יותר בתוצאות החיפוש, והיו לי אתרים שכאשר העברתי אותם לאחסון טוב יותר, הם שברו 'תקרת זכוכית' שמנעה מהם קודם לכן להתקדם.

הקפידו על תוכן בכל עמוד ועמוד

אל תשיקו את האתר שלכם עם חצאי תכנים. אל תגידו לעצמכם שאחר כך תשלימו את החסר.

אני יכול להבטיח לכם שדבר גורר דבר, ופתאום תמצאו את עצמכם עם אתר תדמית באוויר שיש בו תוכן שאתם לא שלמים איתו, או תוכן קצר מדי.

מנועי החיפוש מחפשים תכנים ארוכים, כיוון שהם מחפשים לתת לגולשים שלהם מידע. אתם רוצים לענות על הקריטריון הזה, וחבל לפספס אותו.

הקפידו על תוכן בכל עמוד ועמוד, תוכן ארוך, תוכן מעומד נכון, תוכן שמותאם לקידום, עם היררכיית כותרות מסודרת, עם נתיבי ניווט, עם חלוקה לסעיפים, טבלאות. כל דבר שעושה סדר לגולש ומבטיח חוויית קריאה נעימה ונכונה.

תוכן היה ונשאר חלק בלתי נפרד מקידום אתרים אורגני.

ואתם עתידים לעלות עם אתר חדש, או כבר עכשיו נמצאים עם אתר חדש באוויר, כל רגע הוא רגע מבוזבז. שמי עופר אטלס, אני מקדם אתרים, מומחה לקידום אורגני וקידום ממומן  בגוגל וכותב תוכן מעת לעת. מזמין אתכם לפנות אלי ולקבל התאמה מלאה לדרישות מנועי החיפוש.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: