פגמים טכניים שפוגעים בקידום האורגני של עמודי האתר

פגמים טכניים שפוגעים בקידום האורגני של עמודי האתר

תוכן עניינים

היבטים טכניים שפוגמים ב-SEO

כל פרויקט SEO חדש שאני מלווה, מיד נפתח בראש ובראשונה ב'הרמת מכסה המנוע' ובבדיקה טכנית מעמיקה.

נשמע טכנולוגי בטירוף, ומאוד מרשים, אבל מה זה אומר בפועל?

בפועל מדובר בעבודה מאוד סיזיפית, סופר משעממת, אבל… מאוד חשובה.

לא אחת אני פוגש באתרים שנופלים בעמודים שונים פגמים טכניים שפוגעים, לכל דבר ועניין, ביכולת שלהם להתקדם אורגנית בתוצאות החיפוש.

כאן אראה לכם את כל ההיבטים הטכניים שאני בודק. מקסימום – תגלו שהכל תקין 🙂

קישורים פנימיים שבורים

חשוב לציין שאת מרבית הבדיקות שאני מציין כאן, אני עושה באמצעות תוכנת Screaming Frog, ואם אתם מנהלים פרויקטים של קידום אורגני לאתרים גדולים אז אין ברירה אלא לעשות רישיון שיאפשר לסרוק את כל עמודי האתר.

לענייננו:

קישורים פנימיים שבורים אלו הם קישורים שמפנים לעמודי 404, כלומר עמודים שנמחקו מסיבה כזאת או אחרת ומחזיקים שגיאה.

חשוב להבין: קישור פנימי באתר שמפנה לעמוד 404 מזיק לקידום האורגני מכיוון שהוא יוצר חוויית משתמש גרועה.

הוא מקשה על המבקרים שלנו למצוא את המידע שהם חיפשו, ומעבר לכך, גוגל סורקת את הקישורים באתר כדי להבין את מבנה האתר ולהוסיף דפים לאינדקס. אם הסורקים של גוגל שמתניידים דרך הקישורים הפנימיים, פוגשים בעמוד 404, הדבר עלול לבזבז לנו את תקציב הסריקה. מכאן שגוגל מבזבזת משאבים על דפים מחוקים במקום להתמקד בדפים החשובים באתר. 

אם כל זה לא שכנע אתכם, אז דעו שקישורים שבורים מעידים על תחזוקה לקויה של האתר, דבר שעלול להשפיע לרעה על דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

בקיצור: תאתרו את כל הקישורים הפנימיים השבורים שיש לכם באתר.

קישורים פנימיים שמפנים לעמוד שמחזיר 301

פגם טכני נוסף שעלול לפגוע לכם בקידום האתר הוא קישורים פנימיים שמפנים לעמוד שאותו העמוד מבצע הפניית 301 לעמוד אחר.

גוגל ושלל מנועי החיפוש הנוספים ישאלו את עצמם: למה לא הפניתם ישירות אל העמוד התקין?

עכשיו חשוב לומר: קישור פנימי שמפנה לעמוד שמחזיר הפניית 301 אינו מזיק כמו קישור שמוביל לעמוד 404. ועם זאת, אל תעשו לעצמכם הנחות. הוא עדיין יכול להוות בעיה מסוימת,  כל שכן אם ישנם רבים כאלה באתר. 

כאשר הסורקים של מנועי החיפוש נכנסים לקישור הפנימי ומקבלים 301, הדבר עלול לגרום לעיכוב בתהליך הסריקה ולפגוע ביעילות תקציב הסריקה. 

גם כאן, אתם למעשה יורים לעצמכם ברגל ופוגעים בחוויית המשתמש וברושם שאתם יוצרים על מנועי החיפוש שמדרגים אתכם.

תגית קנוניקל לא זהה לכתובת ה-URL

לפעמים אני פוגש בעמודים באתר שה-URL שלהם שונה מתגית הקנוניקל שמופיעה בקוד.

תגית קנוניקל היא תגית שמופיעה בקוד בכל עמוד ועמוד באתר. בתגית הזו מופיעה באופן דיפולטיבי אותה כתובת URL בדיוק של העמוד בו היא נמצאת.

למה בעצם יש לנו תגית שכתובה בה כתובת ה-URL של העמוד?

ובכן, אני נוהג לתאר אותה כמעין כלי שמגדיר לגוגל ולמנועי החיפוש הנוספים מהי הכתובת ה-URL העיקרית והעדיפה לדף מסוים.

מתי צריך לשים תגית קנוניקל עם כתובת URL שונה מכתובת העמוד?

אם למשל אני מעתיק תוכן מאתר אחר (כמובן ברשות, למשל כתבת אורח שכתבתי ב-YNET), ואני לא רוצה שגוגל חלילה יעניש אותי על שכפול תוכן מאתר YNET, אז אני אציין בתגית הקנוניקל של אותו עמוד בו מועתק התוכן, שהעמוד הקנוני העיקרי לתוכן הזה הוא בכלל בכתובת אתר אחרת, כלומר YNET.

בגדול, התגית הזאת עוזרת לנו למנוע בעיות של תוכן כפול.

איפה הבעיה?

לפעמים יש תגית קנוניקל לא זהה לכתובת ה-URL בגלל סיבות טכניות שונות, וחשוב שהתגית תהיה זהה לכתובת העמוד (דבר שאתם יכולים לעשות ידנית בוורדפרס למשל).

אם יש שוני בין כתובת ה-URL לתגית הקנוניקל, הדבר עלול לבלבל את מנועי החיפוש ולגרום לכך שסמכות הדף תפוצל בין שתי הכתובות.

מפה לשם… אני מניח שאתם מבינים לאן זה מוביל – זה יפגע בדירוגים של הדף בתוצאות החיפוש.

תנו הצצה מדי פעם לדף שאתם מקדמים באמצעות הנייד

חוויית המשתמש שלכם היא קריטית לקידום כל דף ודף באתר.

אני לא אתחיל לרדת לפרטי פרטים ולהסביר על חוויית משתמש, אבל אני כן אסב את תשומת ליבכם למשהו שלעתים עלול לחמוק קצת מתחת לרדאר.

מפעם לפעם, הסתכלו על העמוד שאתם מקדמים דרך הנייד. לכו תדעו מה תמצאו. אולי גלילה לצדדים, אולי משהו לא ייטען כמו שצריך, אולי פתאום תגלו שתוסף הקאש שאתם משתמשים בו באתר הוורדפרס שלכם גרם לאיזשהי שבירה שלא ראיתם במחשב.

מספיק שתגלו ולו תקלה אחת קטנה, כדי שאולי תעלו על מה שמונע מבעדכם להמשיך ולעלות בדירוגים של אותו העמוד.

תבדקו אם כתובת האתר מופיעה עם www ובלי www

האם כתובת האתר שלכם מתחילה עם סיומת www? למשל: www.example.co.il או שאולי בלי www והיא נראית כך: example.co.il.

אני ממליץ לכם להיכנס לעמודים פנימיים באתר, ובמידה ויש לכם www, תמחקו אותו ותלחצו אנטר.

במידה ויש לכם הפנייה תקינה, אז העמוד מיד ייטען מחדש יחד עם ה-www שמחקתם. במידה ואין לכם הפנייה תקינה, העמוד יעלה בגרסה ללא www.

משמעות הדבר היא שיש לכם 2 גרסאות זהות לאותו העמוד! או במילים אחרות: תוכן משוכפל.

אותו הדבר ההפך: במידה ואין לכם www, תוסיפו אותו, ותלחצו אנטר.

תבדקו אם כתובת האתר מופיעה עם https ועם http

לא אכנס לכל נושא ה-SSL ואתרים מאובטחים, אבל כן אספר לכם על תקלה נפוצה.

במידה ובאתר שלכם מותקנת תעודת SSL, עמדו על כתובת URL של עמוד פנימי, ומחקו את האות S מתוך ה-https שנמצא בתחילת כתובת ה-URL.

לחצו אנטר, ובדקו אם האתר עולה גם בגרסה הלא-מאובטחת, כלומר עם http.

במידה וכן, אז יש לכם בעיית הפנייה שחשוב לטפל בה. גם זה יוצר לכם 2 גרסאות לאותו העמוד.

וודאו שכותרת ה-H1 הדיפולטיבית מוגדרת ככותרת ראשית

כותרת ה-H1 היא הכותרת הראשית שמופיעה בראש כל עמוד, והיא מוגדרת באופן דיפולטיבי ככותרת רמה 1, כלומר כותרת ראשית.

ישנם מקרים שבהם האתר נבנה בצורה שגויה ובה הכותרת הראשית מוגדרת כ-H2 או לא עלינו ברמות היררכיה נמוכות יותר כמו H3, H4 ועוד.

אני לא אכניס אתכם לבדיקות בקוד, ועם הכלי הבא אתם תוכלו לשים את כתובת העמוד המיועד לקידום, והוא יגיד לכם אם יש לכם כותרת ראשית שמוגדרת כ-H1 או לא.

ואני מזמין אתכם להתייעץ איתי

שמי עופר אטלס, אני מקדם בגוגל, בעל ידע רב בקידום אתרים אורגני, מקדם ממומן בגוגל וכותב תוכן.

בכל שאלה והתייעצות בנושא קידום אתרים אורגני, אני מזמין אתכם לכתוב לי בוואטסאפ, ליצור איתי קשר טלפוני או לכתוב לי בטופס יצירת הקשר ואצור אתכם קשר בהקדם.

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: