האם קידום ממומן בגוגל משפיע על קידום אורגני?

האם קידום ממומן בגוגל משפיע על קידום אורגני?

תוכן עניינים

האם כדאי לקדם אתר באופן ממומן כדי שיעלה בדירוגים ב-SEO?

התשובה הברורה היא: לא, אין קשר בין שני הדברים. אבל יש אבל.

כן… כמו בכל עולמות השיווק הדיגיטליים, גם כאן תמיד התשובה לא יכולה להיות באמת ובתמים שחור ולבן.

גוגל אומרים באופן וודאי שאין שום קשר בין הדברים. בעוד שבקידום אורגני אנחנו צריכים להוכיח שהאתר שלנו הוא מקור מידע מהימן, שהוא סמכותי ושהוא ראוי להיות בעמוד הראשון, הרי שבקידום אתרים ממומן בגוגל כל שעלינו לעשות הוא להקים חשבון גוגל אדס ומשם להקים קמפיין, לשים פרטי אשראי ותוך מספר דקות המודעות יתחילו להיות מוצגות (כמובן שזה קצת יותר מורכב, אבל הרעיון הוא כזה).

אז למה לדעתי התשובה היא כן אבל?

גוגל מחפשים אסמכתאות שאנחנו אמיתיים

למשל עדכון YMYL של גוגל (Your Money Your Life) שהחליט שהוא שם אתרים בתחומי הפיננסיים, המשפטים והרפואה תחת זכוכית מגדלת. אתרים שגוגל אומרים במפורש שהם משפיעים על חייהם של אנשים, ולכן אי אפשר להתייחס אליהם אותו דבר כמו למשל לאתר של ג'ימבורי לילדים.

אבל אני חושב שעם ריבוי האתרים שיש היום, גוגל באמת ובתמים מחפשים אסמכתאות כבר לכל אתר באשר הוא.

לא מספיק שיהיה רק אתר; הם רוצים לראות שיש לעסק הזה גם אתר, וגם פרופיל עסקי ברשתות החברתיות, וגם גוגל מיי ביזנס, וגם חשבון ממומן. כן. לדעתי חשבון ממומן כן נותן למנועי החיפוש מעין רושם שכזה שאנחנו אמיתיים.

למה שגוגל יחשדו שאנחנו לא אמיתיים מלכתחילה?

ריבוי אתרים אמרתי?

אז המון מקדמי אתרים והמון יזמים דיגיטליים יוצרים לעצמכם נכסים דיגיטליים בדמות אתרי אינטרנט שמטרתם היא להביא להם פרנסה נוספת.

למשל, יזם שיוצר אתר שמטרתו לייצר פניות בתחום הייעוץ הפנסיוני. הוא מקים אתר פורטל, מקדם אותו אורגנית, ומשם רוצה למכור את הלידים ליועצים פנסיוניים עצמאיים שרוצים לקוחות חדשים.

ישנם מקדמים ויזמים רבים שיוצרים אתרים שכאלו, וגוגל פתאום מוצאים את עצמם בבעיה: האם מדובר באתר אמיתי של עסק אמיתי? או שאולי באתר דמה ואין מאחוריו באמת אנשי מקצוע ועסק?

מכאן קחו טיפ חשוב מאוד: במידה ואתם יוצרים נכס דיגיטלי, הקפידו להשקיע לא רק באתר, אלא גם במסביב.

האם זה אומר שבהכרח אנחנו צריכים לעשות קידום ממומן בגוגל במקביל לקידום אורגני?

חד משמעית לא.

קידמתי ואני מקדם אינספור אתרים שלא עושים קידום ממומן במנועי החיפוש וממקדים את עצמם אך ורק ב-SEO.

אבל ויש אבל (נדבקתי במשפט הזה): 

חשוב שנקפיד תמיד לתת למנועי החיפוש אסמכתאות נוספות שאנחנו אמיתיים.

אם אלה תמונות שלנו באתר, אם אלה צילומים של תעודות שקיבלנו על הכשרות או סיום תארים אקדמיים וכיוצא בזאת.

אם אלה רשתות חברתיות כמו לינקים מהאתר אל דף הפייסבוק העסקי, טוויטר, אינסטגרם, טיק טוק, יוטיוב וכדומה.

חשוב מאוד לטפח את גוגל מפות עם ביקורות, עם קישור מגוגל מפות אל האתר, עם חיבור האתר אל ביקורות גוגל.

תנו למנועי החיפוש את ההבנה הכמה שיותר ברורה שאתם אמיתיים.

חשוב לי לציין: זאת דעתי, זאת לא עובדה

ולסיום, אסייג את דבריי ואומר שהשפעת הקידום הממומן על הקידום האורגני היא סברה שלי ושלי בלבד.

אני אף פעם לא ממליץ ללקוחות שלי לפתוח קמפיין ממומן בשביל להשפיע על האורגני. יש אינספור פעולות אחרות נוספות שאפשר לעשות מבלי להוציא כספים נוספים על מערכת הקמפיינים של גוגל.

לטעמי, יש השפעה מסוימת.

וזה לא פוטר אתכם מלהשקיע ולטפח את האתר

סייג נוסף שארצה להכניס במעמד מאמר זה, הוא שהקידום הממומן שאתם עורכים לאתר שלכם, לא מסיר מכם את הצורך לטפח את האתר שלכם.

בסופו של דבר, גוגל אמנם מחפשים אסמכתאות שאתם אתר של עסק אמיתי, אך לצד זאת הם גם מקפידים הקפדה יתרה על איכות האתר שנובעת מ:

1. תוכן איכותי

לא תוכן AI כללי וחסר טעם ונשמה, לא תוכן שנכתב על-ידי כותב תוכן כללי שלא יודע באמת את הנושא שעליו הוא כותב (ולמעשה משכתב את מה שאחרים אמרו לפניו באתרים שונים).

תוכן אמיתי שבא מכם, מבעלי המקצוע, מאנשי המקצוע.

זאת הסיבה שאני מקפיד לערוך עם הלקוחות שלי תכנים שמבוססים על ראיונות טלפוניים.

2. פרופיל קישורים מגוון

פרופיל קישורים אמיתי ואיכותי.

פרסום באתרים חיצוניים שרלוונטיים לתחום העיסוק של אתרכם.

פרסום באתרים חדשותיים חזקים שיוכלו להגביר את סמכות האתר, ובו-זמנית גם שהתוכן יהיה שיווקי, יח"צי ורלוונטי לעסק. לא מאמר כללי ומשמים, אלא תוכן שמספר על העסק ושמקשר ישירות לבית העסק על שם המותג.

כמו למשל: למידע נוסף בקרו באתרו של עופר אטלס מקדם אתרים

[וכך למעשה תעשו את הקישור]

3. חוויית משתמש טובה

בדיוק כמו שאתם רוצים להיכנס לחנות בגדים מסודרת ויפה, ולא לבזאר שכל הבגדים מפוזרים בקולבים, כך אתם צריכים להתייחס לגולשים שמבקרים אצלכם באתר.

הקפידו לוודא שהגולשים שלכם נכנסים לאתר מסודר, נעים, שיודע להנחות אותם בדיוק לאן להגיע.

חוויית משתמש באה לידי ביטוי במבנה האתר, בעיצוב האתר, בזמני טעינת האתר.

אתם לא יכולים לקדם אורגנית בגוגל מבלי שתשקיעו באתר.

לסיכום - עד כמה גוגל ממומן משפיע על קידום אורגני?

קצת מאוד. יכול להשפיע, אבל זאת אולי נקודה אחת מתוך סך ה-100.

אם אתם מחפשים קיצורי דרך, לא רק שזה לא יקצר את הדרך, אלא זה גם ייקר אותה משמעותית.

ההמלצה שלי:

אם אתם מחפשים פניות כאן ועכשיו, בלי התמהמהות – תעשו ממומן כי אתם צריכים ממומן.

אם אתם מחפשים לקבל פניות אבל לא לחוצים שזה יקרה מעכשיו לעכשיו, תעשו אורגני כי אתם יכולים להרשות לעצמכם לקדם אורגנית.

ואם אתם יכולים – עשו גם וגם. אבל זה כבר עניין של תקציב, ועל כך אשמח לייעץ לכם בשיחה 🙂

מחפשים מומחה קידום אתרים? התקשרו:

או השאירו פניה:

ומשהו קטן אחרון, התוכן הועיל לכם? אשמח שתשתפו: