קידום גוגל מיי ביזנס צעד אחר צעד
אני מאמין שאין אדם שלא מכיר את השירות החינמי של גוגל שנקרא 'גוגל מפות'. אני באופן אישי בימי שבת כשאני עם הילדים היכנשהו ברחבי הארץ, תמיד נוהג לפתוח את המפות של גוגל כדי לבדוק איזה מסעדות נמצאות בקרבת מקום, פארקים וכיוצא בזה.
אבל במלוא הכנות, יש גם אפליקציות דוגמת איזי שיכולות לעשות את העבודה, ואפילו… לא עלינו… הן עושות עבודה יותר טובה מגוגל מפות.
אם כך הדבר, למה בכל זאת אני ממליץ שכן נשקיע בגוגל מיי ביזנס, הלא הוא הכלי שבאמצעותו אנחנו מעלים את העסק שלנו על המפה של גוגל?
קודם כל בקצרה - מה זה גוגל מפות?
גוגל מפות היא אפליקציה שנחשבת לאחת מן הפלטפורמות הפופולריות של ענקית החיפוש.
היא מאפשרת לנו לנווט מנקודה לנקודה, ובהתאם למה שנבקש ממנה, היא גם תשמח להציג לנו שירותים שונים דוגמת מסעדות, עסקים שונים נוספים, פארקים וכיוצא בזאת.
למרות שיש כלים נוספים המציגים עסקים ואטרקציות יחד עם אפשרויות ניווט, הרי שעדיין מדובר בכלי רב-עוצמה שמחבר בין עסקים לבין לקוחות פוטנציאליים.
למה גוגל מפות הוא יעיל וחשוב?
יש לכך מספר סיבות מרכזיות:
1. היא מאפשרת להציג ביקורות של גולשים יחד עם דירוג כוכבים
כל עסק שמקים את עצמו בתוך גוגל מיי ביזנס, שהוא בעצם הכלי שדרכו אנו מעלים את העסק שלנו על המפה של גוגל, מאפשר לגולשים לתת לו דירוג של בין 1 ל-5 כוכבים וכן אפשרות לביקורת מילולית.
כמובן שמומלץ לתת שירות טוב שכן הגולשים רשאים לדרג את העסק שלנו בדירוג נמוך, וכן יכולים לכתוב פידבק שלילי.
הקפידו לתת שירות טוב, הפיצו את העסק שלכם לכל עבר ובקשו מלקוחות לתת לכם דירוג חיובי. וכמובן שאין מחמאה גדולה יותר מלקבל פידבק חיובי מלקוחות מבלי שנבקש דבר.
הגולשים שיפגשו בעסק שלנו בגוגל מפות ויראו שהוא מדורג גבוה, יסמכו יותר עלינו ויראו בנו כגורם אמין.
2. היא מאפשרת לנו להיות מוצגים לפי מיקום גיאוגרפי
נניח שאנחנו משרד עורכי דין לצוואות שממוקם בעיר חיפה.
עכשיו אם גולשים יחפשו בתוצאות החיפוש אחר עורכי דין לצוואות באזור חיפה, הם גם יראו את התוצאות האורגניות (ובנושא זה ראו גם את המדריך שלי לקידום אורגני לעורכי דין), והם גם עשויים לפגוש את העסק שלכם שכן גוגל יודעת לקשר בין המיקום של הגולשים שמחפשים אתכם לבין המיקום של העסק שלכם.
אדם שמתגורר בחיפה ומחפש אחר עורך דין שהוא לא יצטרך לנסוע אליו מרחקים ארוכים, יחפש או עורך דין צוואות או באופן מפורט יותר עורך דין צוואות בחיפה, וכך עשוי יהיה לפגוש את העסק שלכם בהמלצות של גוגל מפות.
למשל הנה חיפוש שערכתי אחר עורך דין צוואות בבאר יעקב:
גוגל ידעו להציג לי עורכי דין שנמצאים באזור באר יעקב, וגם הציג לי את דירוג הכוכבים ואת מספר הביקורות.
מבחינתי, כל עוד זה רלוונטי לי, שווה לי לבדוק את הביקורות וייתכן מאוד שאפנה לאותם עורכי דין בין אם בקישור לאתר שלהם, ובין אם טלפונית.
3. ולסיום זה כלי שמחזק את הקידום האורגני של האתר
כאן במדריך הזה בעצם אסביר לכם כיצד קידום אורגני וקידום גוגל מפות עובדים יחד ביחסים הדדיים מאוד.
אבל הנקודה שאני ארצה להתמקד בה כאן, היא שכאשר יש לכם גוגל מפות שמקשר לאתר העסק שלכם, הרי שזאת דרך נוספת להוכיח למנועי החיפוש שמדובר באתר שיש מאחוריו עסק לכל דבר ועניין.
מנועי החיפוש תמיד מחפשים אסמכתאות שמציגות להם שאכן מדובר באתרים של עסקים אמיתיים. למה לא לנצל את זה.
איך מקדמים גוגל מפות בתוצאות החיפוש?
בגדול – אין הרבה פעולות שאתם יכולים לבצע לקידום גוגל מיי ביזנס בצורה יעילה.
יש מספר פעולות מאוד ברורות שאפשר לעשות, וכל אחת מהן יכולה להשפיע לטובה. זה ממשק מאוד פשוט, כך שלא תמצאו כאן 'מדע טילים'.
אם אתם משקיעים בגוגל מיי ביזנס שלכם, ייתכן מאוד גם שכל ההמלצות שלי כאן, כבר קורות בפועל ואני רק יכול לומר לכם – להתמיד 🙂
1. הקפידו לא רק לבקש ביקורות, אלא גם להגיב
גולשים כתבו לכם ביקורת? פירגנו? תגידו תודה!
תגיבו לגולשים שלכם, תראו לגוגל שאתם נמצאים באינטראקציה עם הגולשים שלכם ומגיבים להם כל הזמן.
ויותר מזה: במידה ואתם מקבלים פידבקים שליליים מהגולשים שלכם, אז חשוב מאוד להגיב להם ולהראות לגולשים שקוראים את הטקסט, שאתם נמצאים שם למען שירות לקוחות טוב. זה גם המקום שלכם לסנגר ולהסביר למה קיבלתם ביקורת שלילית.
עסקים עם ביקורות ודירוגים מתקדמים טוב יותר ומוצגים לעתים תכופות יותר ברשומת הגוגל מפות שמוצגת בתוך תוצאות החיפוש האורגניות.
2. הוסיפו את המוצרים / שירותים שאתם מציעים
כאן תוכלו לראות כיצד הכרטיס העסקי שלי בגוגל מציג מוצרים שונים שהוספתי יחד עם תמחור.
אני ממליץ גם לכם להוסיף את זה לתוך הגוגל מפות שלכם, שכן זה יאפשר לכם לייצר כרטיס עסקי בגוגל שהוא עשיר יותר.
כדי להוסיף את המוצרים, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לכתוב את שם העסק שלכם, כל עוד אתם על חשבון ה-gmail שאיתו הקמתם את הכרטיס.
יופיע לכם דשבורד שיוצג רק לכם, ובו תוכלו ללחוץ על 'עריכת מוצרים' ולהוסיף את המוצרים / שירותים של העסק שלכם:
3. ומכאן גם שחשוב לנצל עוד ועוד פיצ'רים שונים
אני לא אכנס לכל פיצ'ר שרואים בתמונה האחרונה שצירפתי, אבל אני מניח שאתם מבינים את כוונתי.
כמו שיש לחצן 'עריכת מוצרים', כך יש לחצן 'עריכת שירותים', ולחצן של שאלות ותשובות, יש לחצן של תמונות.
הקפידו כמה שיותר לעדכן את הכרטיס העסקי שלכם כך שתוכלו להציג לגולשים שלכם עסק מדוגם ויפה בגוגל מפות.
כמה שיותר מדוגם – כך יש יותר סיכוי שהכרטיס העסקי שלכם בגוגל יתקדם ויוצג אורגנית.
4. הקפידו שכן לשים כתובת (למרות שאפשר גם בלי)
כל עוד אתם יכולים עשו זאת.
לא אגיד שזאת חובה, כי גוגל מאפשרים לכם להקים כרטיס עסקי מבלי שתציינו כתובת ממשית. אפילו לא עיר.
עם זאת, במידה ואתם רוצים להופיע בצורה לוקלית עבור גולשים מסוימים, הרי שזה יעזור לכם להיות מוצגים לעתים תכופות יותר.
5. ולסיום - הקידום האורגני של האתר שלכם ישפיע על גוגל מפות
חשוב לי לסייג את דבריי ולומר שגוגל לא הכריזו על כך מעולם. הם אף פעם לא אמרו בריש גלי שאתר שמקודם אורגנית טוב משפיע על הגוגל מפות שלכם.
אבל המציאות מוכיחה, לפחות לדעתי, אחרת.
יש לי לא מעט לקוחות שמבקשים לצד הקידום האורגני גם קידום כרטיס עסקי בגוגל, ופייר? עשיתי המון פעולות שונות, הכרטיס הוצג פעם כן ופעם לא – אבל כאשר האתר שלהם התחזק אורגנית והיה סמכותי? כך הוא גם השפיע על הגוגל מפות.
זכרו תמיד שאתם יכולים לקשר את גוגל מפות לאתר שלכם, וזאת פעולה חשובה ונחוצה.
הקפידו לקשר בין האתר שלכם לבין גוגל מפות, וכל עוד האתר שלכם יתקדם בצורה יעילה בתוצאות החיפוש, כך גם תראו את עצמכם מוצגים לעתים תכופות יותר בגוגל מיי ביזנס.
הוסיפו את דירוג הכוכבים של גוגל לאתר שלכם
טיפ קטן לסיום שיוכל לאפשר לכם להציג תוצאות עשירות יותר בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.
ישנם פיצ'רים שונים שמאפשרים לממשק בין האתר לבין ביקורות גוגל, וממש להציג את ביקורות הכוכבים ישירות בתוך האתר שלכם.
אני באופן אישי אוהב להשתמש בממשק של Elfsite (חשוב לציין שאני לא עושה קישורי אפיליאייט זה מרגיש לי שזה 'מזנה' את האתר שלי, וזה קישור רגיל ונקי לאתר שלהם).
אחרי כמה פעולות פשוטות, אלפסייט מייצרים לכם קוד שאתם מטמיעים באתר ואז אתם יכולים להציג את ההמלצות והפידבקים שקיבלתם בגוגל מפות.
תוכלו לראות את ההמלצות עלי למשל בעמוד ייעודי שבו הטמעתי את הקוד.
וזהו? זה כל הסוד בקידום גוגל מפות?
האמת? שכן, קידום גוגל מיי ביזנס בתוצאות החיפוש הוא באמת לא משהו מורכב יותר מדי.
תקפידו לטפח את הכרטיס העסקי שלכם, כתבו על עצמכם מידע, הוסיפו שירותים / מוצרים, בקשו מלקוחות לדרג אתכם, הגיבו ללקוחות שלכם, תעשו כל מה שאתם יכולים כדי שיהיה לכם את הכרטיס הכי מדוגם שיש.
ולצד זאת, קדמו גם את האתר שלכם אורגנית. זה ישפיע באופן וודאי.
ובכל שאלה והתייעצות, אשמח להיות לכם לעזר. שמי עופר אטלס, מקדם אתרים בגוגל, מומחה לקידום ממומן וכותב תוכן SEO בין לבין.
כמה טיפים לסיום
דרך אחת היא לקנות, אבל אני לא ממליץ עליה כי לפעמים היוזרים שם הם לא איכותיים, ודעו שאתם יכולים להיענש גם בגוגל מפות! אתם לא רוצים את זה.
דרך אחרת לגיטימית יותר היא באמצעות קבוצות פייסבוק שעוסקות בהחלפת ביקורות. זה הרבה יותר 'כשר'.
מצרף כאן לינק לקבוצת פייסבוק שאני נוהג להחליף בה לפעמים ביקורות.
אין לכם דרך טכנית למחוק ביקורת שנכתבה עליכם.
אתם כן יכולים לפנות ללקוח/ה ולבקש למחוק. לא בטוח שיעשו את זה. אבל כבר היו לי לקוחות שזה עבד להם.
מה שכן אפשר לעשות וחשוב לעשות הוא להגיב על הביקורת השלילית, להתנצל, לומר שתשמחו לבחון כיצד לשפר את טיב השירות, שיצרו אתכם קשר, ואם אפשר בין לבין גם לסנגר על עצמכם. כמובן לא בצורה מתלהמת או בריב. זכרו שגולשים נוספים קוראים את הטקסטים שאתם כותבים.
לא, אין קשר בין הדברים.
אבל אם תקימו את העסק שלכם באיזי, אז גם תוכלו לקשר אל האתר שלכם. זאת דרך נהדרת לחזק את האתר אורגנית ולהראות לגוגל שאתם עסק לגיטימי עם נוכחות ברשת.
כל עוד אין לכם מה לעדכן, אז אין.
כן אפשר ורצוי לבקש מדי פעם ביקורות חדשות ובכך זה יעדכן את הכרטיס העסקי שלכם בגוגל.
עוד דבר שתוכלו לעשות הוא להעלות פוסטים בתוך גוגל מפות מפעם לפעם. זאת דרך נהדרת לחזק אותו.
במידה ויש לעסק שלכם סניפים, אתם בהחלט יכולים להקים סניפים בתוך גוגל מפות.